یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه حوادث: 750هزار تومان، همه پولی بود که مرد جوان بر سر آن دست به جنایتی هولناک زد.

دستگیری

این مرد که بعد از قتل صاحب شرکتی خصوصی، پا به فرار گذاشته بود 120دقیقه بعد از آگاهی‌یافتن مأموران به دام پلیس افتاد و به بازسازی صحنه قتل پرداخت.راز این جنایت زمانی فاش شد که منشی یک واحد تجاری در خیابان فاطمی، با کلانتری 148 انقلاب تماس گرفت و خبر از جنایتی خونین داد.

ساعت 9صبح 15مهرماه بود و مأموران به محض دریافت این خبر به همراه قاضی روشن، کشیک جنایی و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران پای در قتلگاه گذاشتند. محل جنایت یکی از واحدهای ساختمانی تجاری بود و وقتی مأموران وارد طبقه اول شدند، با جسد بی‌جان مردی روبه‌رو شدند که در قسمت بالکن افتاده بود.

در تحقیقات نخست مشخص شد که مقتول مدیرعامل یک شرکت خصوصی و صاحب یکی از واحدهای ساختمان تجاری بوده که از چند سال قبل اقدام به اجاره‌دادن اتاق‌های واحدش به شرکت‌ها و افراد مختلف می‌کرده است.کارآگاهان با توجه به اینکه منشی شرکت نخستین کسی بود که جسد مدیرعامل را دیده و پلیس را در جریان قرار داده بود به تحقیق از وی پرداختند. او به مأموران گفت: حدود ساعت هشت صبح طبق روال همیشه به شرکت آمدم و متوجه شدم که در شرکت از داخل قفل شده است. من نتوانستم آن را باز کنم اما وقتی به در نزدیک شدم از داخل شرکت صداهایی شنیدم.

وی ادامه داد: تعجب کرده بودم و چند دقیقه‌ای مقابل در ایستادم که ناگهان یکی از اعضای شرکت به نام مهدی در شرکت را باز کرد و درحالی‌که بسیار مضطرب بود و یک کیف دستی همراه داشت خارج شد. او بی‌آنکه به من اعتنا کند، به سرعت از پله‌ها پایین رفت و ناپدید شد. مهدی از حدود یک‌سال پیش با اجاره یکی از اتاق‌های شرکت در اینجا کار می‌کرد و به همین دلیل او را می‌شناختم. بعد از رفتن او وارد شرکت شدم و به جست‌وجو پرداختم. ناگهان جسد صاحب شرکت را در قسمت بالکن دیدم و بلافاصله با پلیس تماس گرفتم.

بعد از اظهارات منشی جوان، دستور بازداشت تنها مظنون جنایت یعنی مهدی صادر شد. کسی از محل زندگی او خبر نداشت و هیچ سرنخی از وی نبود. از سوی دیگر از دست دادن هرثانیه ممکن بود باعث شود که مرد جوان از شهر فرار کند و به همین دلیل مأموران با بررسی اسناد موجود در دفتر کار مقتول، قرارداد اجاره میان صاحب واحد تجاری و متهم را پیدا کردند. آنها با بررسی این قرارداد نشانی محل زندگی مهدی را پیدا کردند و راهی آنجا شدند اما مرد جوان پیش از رسیدن پلیس آنجا را ترک کرده و فراری شده بود.

کارآگاهان پلیس در ادامه و با سرنخ‌هایی که در محل زندگی مهدی بود، نامزد او را شناسایی کردند. از آنجا که احتمال داشت قاتل فراری به نامزدش سر بزند، خانه دختر جوان زیرنظر مأموران قرار گرفت و ساعت11، درحالی‌که چند ساعت از قتل مدیرعامل شرکت گذشته بود، متهم فراری در مقابل خانه نامزدش به دام پلیس افتاد. وی بعد از دستگیری به جنایت اعتراف کرد و انگیزه خود را اختلافات مالی با مقتول عنوان کرد. او بعد از اعتراف به جنایت با هماهنگی قاضی پرونده همراه مأموران تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران به محل جنایت رفت و صحنه قتل را بازسازی کرد.

این متهم 24ساله هنگام بازسازی صحنه جنایت به کارآگاهان گفت: از چندی پیش به‌علت برخی مشکلات مالی که برایم پیش آمده بود قصد تسویه حساب با صاحب واحد تجاری(مقتول) را داشتم. صبح امروز(روز حادثه) که وارد شرکت شدم و در فکر مشکلات مالی‌ام بودم، مقتول را دیدم که تنها بود و کارمندانش هنوز به محل کارشان نیامده بودند. زمانی که موضوع تسویه حساب را با وی مطرح کردم، به من گفت که باید مبلغ 750هزار تومان به‌عنوان بدهی‌های قبلی به او پرداخت کنم تا او با من تسویه حساب کامل کند که بر سر این مبلغ بین ما درگیری لفظی ایجاد شد. من که اوضاع روحی خوبی نداشتم و عصبی بودم ناگهان در یک لحظه مقتول را هل دادم که باعث شد سرش به میز خورده و دچار حالت ضعف و سرگیجه شود.

با دیدن این صحنه، کنترلم را از دست دادم و بلافاصله به سمتش رفتم و با دست‌هایم او را خفه کردم. بعد از آن جنازه را به سمت بالکن شرکت کشاندم و پا به فرار گذاشتم. پس از خارج شدن از ساختمان، به خیابان جمهوری رفتم و لباس‌های جدیدی برای خودم خریدم و لباس‌های قبلی را دور انداختم. سپس برای برداشتن پول‌هایی که در این مدت پس‌انداز کرده بودم و همچنین دیگر اسناد و مدارک شناسایی‌ام که در خانه نامزدم بود، به خانه آنها رفتم که از سوی پلیس دستگیر شدم.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهم به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شده و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کد خبر 187109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز